Thursday, February 3, 2011

kerna aku masih punya Perikemanusiaan.


assalamualaikum,

alhamdulillah, syukur ke hadrat Illahi. masih lagi hidup, bernafas, berjalan, berckap, menulis, berfikir dan paling penting MASIH DALAM ISLAM, INSYA-ALLAH.

kali ini apa yang nak dicerita?????hurrrmmmmmm....

nak luahkan apa yag terbuku...

mood: sedih, hampa, kecewa, penat....

bukannya apa...kekadang ada sesetengah org sekeliling berlawak...saya memang seorang happy go lucky dan bersifat terbuka....tp.......

saya masih punya perasaan....apa yang saya lakukan selama ini, bukanlah mengaharap balasan atau pujian...tidak pula cacian di khalayak ramai...

kalau orang sekeliling asyik puji atau kata hang bagus( sama waktu dengannya) dihadapan orang ramai...penat!
mungkin orang akan kata gila pujian atau makan puji atas apa yang saya buat......

BUKAN! BUKAN ITU YANG SAYA PINTA!

bagaimana pula kalau saya biarkan orang lain lakukan sendiri dan buat-buat lambat dalam kerja??? lain pula yang jadi dan mesti kasihan pada orang yang bekerja bersendirian...sebab..

SAYA PERNAH BERADA DALAM SITUASI BEGITU....kita mengharapkan pertolongan tapi...
lain yang jadinya....dan kerna saya masih punya Perikemanusia, saya tidak sanggup berlaku sedemikian...

bukannya apa....puji ini memang bagus dalam Islam disamping menggalakkan atau memberi dorongan pada orang sekeliling.... tp..

bagi saya, tidak perlulah terlampau sangat sampai semua orang perlu tahu....pujian terlampau ini boleh menyebabkan kita bersikap atau timbul perasaan RIAK justeru menjurus kepada KUFUR nikmat. NAU'ZUBILLAH...takut ada perasaan sedemikian... HANYA ALLAH SAHAJA YANG MAHA MENGETAHUI.

Insya-ALLAH

WASSLAM,
Nisa.

No comments:

Post a Comment