Thursday, May 13, 2010

sedih....

hari ini aku rasa sedih sgt...
aku diberitakan bahawa imam masjid yg amat aku kagumi sakit tenat dan kini terlantar di wad...
aku suka melihat wajahnya dek bersih dan seakan bercahaya kerana wuduknya dan budi pekertinya yg sgt luhur dan lembut...apa yg ku faham..kemungkinan dia tidak lama lg hidup di dunia..daripada DIA kita datang dan kepada DIA kita kembali...
apa yg ku lihat kini, ramai org-org yg beriman kembali bertemu ALLAH Yang Maha Esa..
aku khuatir....
takut kalau-kalau aku ialah org terakhir yang menyaksikan kejadian kiamat..Nau'zubillah..dunia yg semakin tua hanya menunggu kehancuran...
apa yg ku pinta mati sebelum terjadinya kiamat..tp..
aku takut nak menghadap ALLAH dengan keadaan ku kini..cukupkah lg amalan aku? atau apakah amalan ku selama ini diterima oleh-NYA?...



sama-samalah kita berdoa agar kita tergolong di kalangan orang yang beriman.AMIN


Wassalam

nisa

2 comments: